
Heartcore Business


Levering 1-3 dage med dao (39 kr) / Fri fragt ved køb for min. 220 kr

Daniel Bauns bog “Heartcore Business” handler grundlæggende om formålsdreven virksomhed og vigtigheden af at skabe værdi for både kunder, medarbejdere og verden omkring sig. Bogens undertitel er “Om at gøre det godt ved at gøre godt”.
Baun argumenterer for, at virksomheder i dag ikke blot skal stræbe efter at være “bedst i verden” ud fra et traditionelt profitperspektiv, men snarere “bedst for verden”. Han mener, at de bløde værdier – som formål, mening, empati og tillid – kan drive hårde og målbare resultater i en forretning.
I bogen udforsker Daniel Baun, hvordan virksomheder kan opnå succes ved at fokusere på et højere formål end blot profit. Han baserer sine argumenter på interviews med topledere i Danmark og eksempler fra både danske og amerikanske virksomheder, der har formået at kombinere økonomisk succes med et stærkt fokus på at gøre en positiv forskel.
Bogen er skrevet i et lettilgængeligt sprog og er fyldt med refleksionsspørgsmål efter hvert kapitel for at inspirere læseren til at tænke over, hvordan principperne kan anvendes i egen kontekst. Den henvender sig primært til virksomhedsledere, men er relevant for alle, der ønsker at gøre arbejdslivet mere meningsfuldt.